dinsdag 12 mei 2009

Samenwerking

Het laatste blok van het tweede jaar van de Academie is ingegaan.
Het zal bestaan uit samenwerkingsprojecten.
Iedereen heeft zijn plannen bekend gemaakt en het is de bedoeling dat je aan twee projecten deelneemt.

Als eerste project heb ik een plan uitgewerkt voor Mailart.
De hele klas heeft een email gekregen waarin het plan staat uitgewerkt. Ik heb als eerste werk gestuurd en de 'ketting' in gang gezet. Ik ontvang telkens de werken terug en zal aan het eind van het blok deze presenteren.

Het tweede project is een samenwerking met Claire Bänzinger.
De samenwerking met Claire is voortgevloeid uit het Armadaproject waar we door heel veel met elkaar over wederzijdse plannen te hebben gesproken er achter kwamen dat er op het gebied van de beeldende kunst wel degelijk een klik is!
Claire's inhoudelijke kwaliteit en filosofische benadering kunnen van grote invloed zijn op mijn proces. Omdat Claire bij haar praxisgericht werk ook vanuit een ideosyncratische houding werkt blijft het werk dicht bij haarzelf. Ikzelf ben denk ik heel duidelijk en helder. Het autonome werk wat daar uit voorkomt mist soms wel de diepgang.
Mijn poiesis gericht werken is nooit van één materiaal afhankelijk, wel is het zo dat als ik vanuit materiaal werk de handeling belangrijker is dan het materiaal zelf. Mijn snelle manier van keuzes maken en reageren zouden voor Claire van belang kunnen zijn.
Less is more.
Na overleg hebben we besloten vanuit het thema Media te vertrekken.
In eerste instantie leveren we beide een werk aan elkaar uit, waarop we gaan reageren.